sau ”De ce m-au încătușat la Roman!”

Nu o vă vine să credeți! E de neimaginat.! ”Noaptea minții” de care vorbește Mircea Badea este o blândă mângâiere.

Pentru că, țineți-vă bine: ”a încercat să se urineze pe treptele primăriei”, încercare văzută/intuită și de primar.

Înțelegem deci instruirea parapsihologică a polițailor comunitari români, care ajung ”să intuiască” ce gândesc cetățenii, pentru a-i putea servi mai bine; ar trebui să fim mândri!

O mențiune interesantă: postarea apărută pe youtoube legată de ”încătușarea mea”, care avea 1.500 de vizionări în nici o zi, a fost ștearsă! http://www.realitatea.net/stegarul-dac-venit-la-roman-sa-i-dea-papucii-elenei-udrea-a-fost-incatu-at-de-poli-i-ti_1060801.html

Noroc că cineva a fost inspirat și a descărcat o copie.

Aici este acțiunea poliției locale, doi agenți și șeful civil, determinată de ”intenția mea de a face pișu pe treptele primăriei”:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=XLbu_6gk8Do

Dar să vedem ”tărășenia”.

Ajung la Roman sâmbătă, 24.11, pe la 11, și nimeresc, ”colac peste pupăză”, tocmai la sediul de campanie a „păsăricii” favorite a lui băse: duduia de Pleșcoi, Elena Udrea. Îmi scot steagul și încep să mă plimb. Ce să vezi: păsărica favorită era în cuib, alături de ”marele” Pinalti și de ”cârpa de ghete” Leuștean, mi-au spus câțiva trecători.

Cum au reacționat? Au șters-o prin dos, ”au spălat putina” prin spate. Nu știu unde or să ajungă până la urmă, le plâng de milă. Deși pot să fac ”o predicție”: or să-și facă bagajele și or să fugă peste hotare. Repede.

Bineînțeles că nu a durat mult și au apărut jandarmii. Să mă legitimeze. ”Pentru ce? Ce am făcut? Ce nu este în ordine la mine?”, întreb eu. Noroc cu un domn deosebit, cu un chip nobil și ferm, care ”a intrat în ei”. ”Ce-aveți oameni buni cu el? E cetățean liber și are dreptul să se plimbe pe unde vrea! Nu vă e rușine să vă legați de el? Duceți-vă și prindeți infractorii, lăsați oamenii pașnici în pace!” Vă spun că nu am văzut un om atât de demn și de sigur pe el, decât poate domnul în vârstă arătat de Antena 3, care ”i-a înfruntat” pe procurorii lui băse care anchetau țăranii pentru votul de la referendum. Și bineînțeles că Dumnezeu ”a aranjat lucrurile” în așa fel, că l-am reîntâlnit pe domnul Nelu peste 3 zile în piață, și i-am putut lua numărul de telefon.

Mai apoi, după vreo oră, apare și poliția (locală cred). ”Actele la control, vă rog” zice repede agentul. Nici nu apuc să dau vreo replică că, câțiva cetățeni ”sar la gâtul polițailor”: ”ce aveți cu omul? Ce v-a făcut? Vedeți-vă de treabă!” Au fugit ”cu coada între picioare”, pentru a nu mai apărea până luni, 26.11, când i-am chemat eu. Vă spun drept că, nici în București nu am văzut atâta atitudine cât am văzut în Roman. Din această cauză sunt convins că ”păsărica lui băse” va fi ”pârlită” de romașcani (ARD-eți-o bine băieți), ”de-o să-i meargă fulgii”.

Aceiași atitudine am văzut-o și în comuna Creangă, nu știu în care sat. Duminică, după slujbă (am asistat și eu 30 min), am împărțit pliante (”manifeste”) cu Apocalipsa lui băse, prin sat. La o crâșmă ce avea afișe cu candidatul USL lipite pe geam, am intrat în vorbă cu oamenii (fapt foarte familiar, eu crescând printre țărani). Când le-am spus oamenilor că dacă nu ne-ar fi frică, i-am trânti de nu s-ar vedea, au sărit cu toții în sus ca arși: ”cui îi este frică? De ce să ne fie frică? Vezi-ți de treabă omule! Ce am furat?”. Vă spun că așa oameni hotărâți și drepți parcă nu am mai văzut. Aveau niște priviri dârze, că îmi era rușine să-i privesc. Mă simțeam mic, ca în fața domnului Nelu. De data asta în fața unor țărani fără carte …

Ei, acești oameni m-au luminat: de ce le e frică politicienilor? Tocmai că au furat și au minți, și că acum, în campanie, mint de îngheață apele cu toții, inclusiv cei din USL. Și oamenii îi văd că ”nu sunt autentici”, că mint. Păi dacă ar fi un lider care nu minte, care iubește poporul, ar fi atât de iubit de poporul român cum nu se poate închipui. Poporul român are o asemenea putere de a iubi, încât o să fie ceva magnific când un asemenea lider se va ridica. Sper că Antonescu va fi acela, deși am început să am mici nemulțumiri; timpul va decide însă. După alegeri și Crin ”își va da arama pe față”. Ori va fi adulat de popor, ori va sfârși mediocru. Inima mea înclină încă spre prima variantă. Și câtă vreme își va iubi poporul, stegarul dac îi va fi alături.

Sâmbătă dupăamiaza am fost la mitingul USL. Am jucat și am fluturat steagul. Am sesizat o mare rezervă a liderilor USL față de mine, încă de la București. Probabil că aluziile destul de tranșante făcute pe blog nu sunt pe placul lor. Ce să-i faci, nu toți sunt dispuși la orice fel de compromisuri. Fiecare ”cu demnitatea lui”. După miting sunt invitat la masă de către lideri locali PNL (nu știu dacă erau doar PNL), unde mi se spune că ziua următoare o să se meargă prin Creangă, și că dacă vreau ar fi încântați să vin și eu.

A doua zi dimineața, aștept telefon degeaba. ”Am simțit” că mă evită, așa că am plecat la ”lupta mea”. Mai târziu cineva mi-a confirmat că li s-a spus că ”ar fi preferabil să nu vin și eu” 🙂 .

Luni toată ziua ”lupt de unul singur”, ca și duminică. Marți dimineața, merg iar la ”cuibul păsăricii lui băse”. Cineva îmi spune că aceasta mai trece prin piața agroalimentară. Așa că țup și eu oână acolo. Aproape toată piața poartă geci căptușite albastre, date de ”păsărica” (oare cineva a sesizat poliția să ancheteze de unde le au, pentru că evident costă peste 10 lei). Flutur steagul, împart pliante cu Apocalipsa și comentez cu oamenii despre băse. Bineînțeles că majoritatea ”sar la mine”, că ”ce, ăștialalți sunt mai breji?”. ”Oameni buni, poate că nu sunt mai breji, dar voi țineți cu păsărica lui băse de drag, sau pentru că ”v-a mituit” cu o geacă de fâș?”. ”Românii adevărați nu sunt de vânzare” mai spun eu. Acum apar și cei pro USL (deși nici unul declarat): ”da domnule, omul e liber să aibă ce părere vrea”. În cele din urmă un fruntaș PDL îmi spune s-o șterg de acolo, ”că bagă cuțitul în mine, dacă nu plec”. Mai sare încă unul cu amenințări. Pun mâna pe telefon și anunț poliția. Tipul se făcuse deja nevăzut de mult, dar oamenii îl cunoșteau. Cred că era un șef al pieţii, pentru că era destul de autoritar.

Poliția vorbește cu câțiva oameni după care pleacă. Plec și eu, lăsând oamenilor vorbă să mă anunțe dacă Udrea mai trece pe acolo. Nu cred că o va mai face.

Ajuns la mașină, strâng steagul și mă pregătesc să plec. Un domn bine îmbrăcat, dar destul de mitocan în rest, șeful restaurantului Capri, strigă la mine tot felul de mizerii, și că sunt bine plătit de Felix. Scot iarăți steagul și mă plimb prin fața restaurantului, pe ale cărui geamuri erau lipite afișe cu ”păsărica lui băse”. Omul iese afară din restaurant și începe să mă amenințe. Chem iar poliția. Individul își iese din fire și începe să mă amenințe ca mafioții. Părea un mafiot. Noroc cu nevastă-sa, o ”doamnă bine îmbrăcată” care îl ținea în brațe și-l ruga să intre în restaurant și să nu se mai lege de mine. Vine poliția. Un agent vorbește cu mine, altul intră direct în bar. Era foarte clar că ”se cunoșteau bine” și vroia să aplaneze ”conflictul”, ”să pună batista pe țambal.”  Povestesc ce s-a întâmplat, cum am fost amenințat că voi fi lichidat. Individul tot ieșea din restaurant și mă amenința, de față cu polițaii. Credeți că aveau curajul polițaii să zică ceva. Doar ceva de genul că dacă nu încetăm ”vor fi nevoiți să ne amendeze pe amândoi”. ”Nu înțeleg” zic, ”individul mă amenință de față cu poliția, și poliția mă amendează pe mine? Atât de frică vă e de el?” (am înțeles c-ar fi consilier local).

”Sunteți liber să vă plimbați pe unde vreți” spunea agentul, ”dar mai bine vă duceți în altă parte, nu să stați în fața restaurantului”. ”Poate că aici mă simt eu mai bine” zic, ”sunt pe domeniul public”.

Șeful restaurantului îi punea pe polițai să-mi percheziționeze mașina, ”că-i plină cu manifeste; îl plătește Felix, jigodia împuțită” (îmi cer scuze că repet unii din termenii folosiți de agresor). ”Îl auziți domnule polițai” strigam eu, ”de ce nu-l sancționați?”. ”Liniștiți-vă și nu mai faceți scandal și circ” îmi ziceau polițaii. ”Păi eu mă leg de ei, sau ei mă amenință”, spuneam eu. Și tot așa. Până la urmă plec. Nu înainte de a sosi poliția locală, în frunte cu șeful Panait, îmbrăcat civil, care a intrat direct în restaurant. ”De ce se duc în restaurant? Sunt ”pe mână” cu patronul?” întreb eu pe polițai. Fără răspuns.

Când a ieșit, polițaii i-au spus că au ei toate datele mele. Și eu am plecat la sediul de campanie al ”păsăricii lui băse”, la care am ajuns în 3-4 minute cu mașina. M-am plimbat puțin, și apoi am mers și prin fața primăriei, care se afla la circa 100m de sediul de campanie, și unde era o conferință de presă a lui Leuștean, în care am înțeles că a vorbit de mine, cel care aș fi plătit de ”motanul Felix”.

Nici n-am ajuns bine că poliția locală mă abordează și-mi cere să mă legitimez. Îi întreb pe ce motiv, și ei spun ”că vor să știe cu cine stau de vorbă”. ”Dar poate eu nu vreau să stau de vorbă cu dvs.”, spun eu, și plec mai departe. Deci ”refuzați să vă legitimați?” întreabă agentul. ”De ce să mă legitimez omule, ce-am făcut?” ”Sunteți suspect” răspunde agentul. ”Suspect că ce? Suspect de ce? Am barba prea lungă? Sau prea scurtă? Am prea multă școală sau prea puțină? Sau ce? Sau că port drapelul României? Asta vă deranjează?” ”Nu, sunteți suspect, dacă ați omorât pe cineva?” zice agentul. ”Hai domnule că am treabă, voi sunteți sănătoși, vă dați seama ce spuneți?” zic eu și plec. În fața primăriei o televiziune locală mă întâmpină și mă întreabă dacă vreau să dau un interviu. Sigur că vreau, și începe filmarea. Nici nu apuc eu să spun prea multe, că am venit să-i dau papucii lui Udrea, etc., că intervine agentul Vasile, să mă legitimez. ”Te grăbești așa tare?” zic, ”nu vezi că dau un interviu?”. ”Dacă nu te legitimezi, trebuie să te ducem la secție”, zice Vasile. ”Pentru ce să mă legitimez, ce-am făcut?”. ”Pune-i cătușele!” dă sentința șeful Panait, care era puțin mai în spate. Se vede în filmuleț tot schimbul de replici, și cum îmi pun cătușele.

Mă duc întâi într-un sediu mare, al poliției cred, de unde plecăm la sediul poliției locale. Acolo șeful Panait le spune agenților: ”Să faceți 3 procese verbale: unul pentru refuz de legitimare, unul pentru injurii și unul pentru că … a vrut să se urineze pe treptele primăriei”. ”Să ce?”, întreabă unul dintre cei doi agenți. ”Să urineze pe treptele primăriei; l-a văzut și domnul primar!” ”Nu-mi vine să cred, domnule polițist. Cum puteți să inventați așa ceva? Cu asta se ocupă poliția? Atât de jos ați ajuns? Vă dați seama ce faceți? Știți că vă așteaptă parchetul militar?” întreb eu. ”Apropo, puteți să-mi spuneți cine sunteți? Sau nu aveți curaj?”, mai zâmbesc eu. ”Sunt Panait, șef serviciu ordine publică” (sau cam așa ceva) se laudă amicul nostru mai grăsuț și cu mustață, pe care îl vedeți în imagini în civil. ”Domnule Panait” îngân eu, ”vă dați seama cât e de grav ce ziceți?”. ”Scrieți repede cele trei procese verbale”, zice Panait și iese din încăpere. ”Domnule polițai”, spun eu unuia dintre cei doi agenți rămași cu mine, știți bine că eu merg direct la Parchetul Militar. V-am spus că îi anchetează deja pe șefii jandarmeriei din București. Îmi pare rău de dvs., că vă pun în situația asta, dar puteți refuza ordinul, sau măcar să faceți un raport, că ați fost obligat să scrieți asta”. ”Nu scriu eu așa ceva, n-am văzut eu asta” zice domnul agent Bianchi Daniel Vasile. ”Păi a văzut primarul, n-ați auzit?” spun eu. ”Să scrie primarul atunci, eu nu scriu așa ceva” mai zice agentul Vasile al nostru foarte supărat, de față cu agentul Nicolae Cătălin (numele le iau de pe procesele verbale).

În încăpere mai intră un individ care mă agresa verbal când eram în fața restaurantului Kapri, prieten cu șeful restaurantului, cel pentru care am chemat poliția pentru că mă amenințase că mă omoară, dacă nu plec. Venise probabil să semneze pv-ul în care mă acuza că-l înjurasem, în situația în care nimeni, niciodată, nu m-a auzit înjurând sau vorbind murdar. Maxim a fost să spun despre jandarmi ”că sunt niște nesimțiți”, când m-au luat și m-au băgat cu forța în dubă, și despre politicienii care ne fură și ne mint cu nerușinare.

Panait al nostru tot intra și ieşea din încăpere, și se uita printre jaluzelele verticale ale celor două ferestre. Eu nu voiam să insist să nu scrie pv-ul cu ”pișu pe treptele primăriei”, pentru că mi se părea ceva super încriminant pentru ei, o ”adevărată mină de aur”, pentru mine. ”Nu-mi vine să cred că faceți așa ceva!” zic eu iarăși, când pleacă Panait. ”Nu scriu eu asta” zice iar Vasile supărat, ”să scrie el, dacă a văzut”. Și totuși, Panait îl ia pe Vasile într-o cameră alăturată, de unde acesta vine cu pv-ul cu pișu pe treptele primăriei. Eu nu mai puteam de bucurie, totuși nu m-am abținut să-i spun lui Vasile: ”îți dai seama ce faci?” ”Știu, dar ce să fac!” zice acesta obosit. ”Să faci raport” spun eu. ”O să fac”, mai îngână bietul Vasile. ”Îmi cer scuze pentru situația în care vă pun”, le mai spun eu celor doi agenți, după ce am semnat cele trei pv-uri.

Menționez aici foarte apăsat că bieții agenți nu au mare vină. Totuși dacă nu fac raport la superiori să spună adevărul sunt în culpă. Îmi pare rău pentru ei. Pe de altă parte îmi pare bine, au o mare oportunitate. Dacă au demnitate și fac raport în care să arate că șeful și primarul i-au impus să facă acuzații mincinoase, poate că ”vor suferii consecințe locale” dar cu siguranță că Dumnezeu ”nu-i va lăsa niciodată”, pentru că ”ferice de cei care vor suferi prigoniri din pricina mea (apărând adevărul, deci)”.  

Vinovații cei mari sunt șefii instituțiilor, care sunt numiți politic. Și cei mai mari sunt politicienii, care îi numesc pe acești șefi de instituții, pentru a fi ”niște servitori” ai lor, și nicidecum a fi apărători ai Constituției și a legii de funcționare a instituției.

Și bineînțeles că vinovații ultimi suntem noi, cei care ”îi alegem” pe politicieni. Lipsa noastră de cultură politică, lipsa noastră de moralitate, în cele din urmă, ”ne ține cu ochii închiși” și ”nu vedem” minciunile politicienilor. Când poporul se va trezi la moralitate (asta deja se întâmplă) va trânti cu politicieni pe jos de nu se văd. Dovada acestei treziri de conștiință (civică) a fost făcută la referendum, și va continua cu aceste alegeri și cu ce se va întâmpla după. Pentru că ”după” nu va fi deloc o perioadă liniștită pentru politicieni, dimpotrivă.

Așa că toate cele trei procese verbale de contravenție sunt dovada politizării instituțiilor.

Întâi de toate, ei știau bine cine sunt, de la poliția cu care stătuseră de vorbă la restaurant.

Apoi nu pomenesc nimic de faptul că unul dintre oamenii șefului restaurantului mi-ar fi făcut plângere. Deci aceasta încă nu exista. Ea a fost făcută la momentul în care am ajuns la sediul poliției locale, când respectivul individ a venit. A fost inventată pentru a acoperii ce au făcut.

Cât despre faptul că eu voiam să urinez pe treptele primăriei, și că și primarul îmi văzuse intenția, ce comentariu mai poate fi făcut. Poate doar că asta arată cât de disperați sunt, încât își pierd orice urmă de rațiune și de bun simț. Adică nici una din acuzațiile aduse în procesele-verbale nu existau la acea dată. Ele au fost ”inventate” apoi, ca să justifice fapta lor.

Această practică este cu siguranță ”o uzanță” a poliției indiferent dacă ea este locală sau națională. Totuși, la cea locală aceasta este folosită mult mai discreționar, primarul fiind stăpân absolut, putând da orice ordine îi trece prin cap.

Această uzanță am întâlnit-o de altfel și la jandarmi, în timpul plimbării prin fața sediului de campanie de la referendumul lui băse, cunoscut și drept ”garajul”. Acolo, la început, jandarmii erau foarte violenți, chiar și cu toate televiziunile de față. Au ajus până la a-mi rupe genunchiul stâng, de față cu televiziunile, filmați de televiziuni (7-8 la număr). Și totuși, acești ”reporteri” nu i-au întrebat pe jandarmi de ce fac ceea ce fac, nu s-au întrebat nici o clipă dacă ”este legal” ceea ce fac jandarmii. Au filmat și atât. Putea să mă și omoare, ei erau acolo pentru a-l filma pe băse, ce importanță avea că libertățile cetățeanului erau batjocorite de cei ce trebuiau să le apere.

Când m-am întors nici unul nu m-a întrebat măcar (omenește, nu profesional) ce am pățit. Am venit apoi cu piciorul în ghips două săptămâni și nici măcar unui reporter nu i-a trecut prin cap că un cetățean liber al Uniunii Europene, a fost maltratat în fața lor și că asta este de o gravitate deosebită. Ei ”își făceau jobul”. Primiseră ordin să filmeze ce face și ce zice băse, și ei asta făceau.

Asta arată lipsa profundă de înțelegere a democrației, a libertăților fundamentale ale cetățeanului, lipsa profundă a culturii democratice la jurnaliști. Ce pretenție să avem de la cetățeni să aibă opinie și atitudine, când toată presa română, aflată la locul faptei, filmând, nu a avut nici măcar o reacție. E noaptea minții jurnalistice. Un om este omorât de jandarmi în direct, în fața jurnaliștilor tuturor televiziunilor naționale, în fața sediului de campanie al președintelui (legătură mai directă nici că se poate) și asta nu-i nici măcar o știre, dar să mai fie o anchetă.

Să zicem că ”înțeleg” televiziunile băsiste, dar cele ce se pretind antibăsiste sau libere? Cum să vezi un cetățean liber, care se plimbă pașnic pe domeniul public, fluturând drapelul național, agresat de jandarmi, și tu să nu-ți pui măcar o întrebare? Tu te poți chema jurnalist, sau televiziune? Dar cetățean cu spirit civic, sau asociații care apără drepturile omului, etc., pentru cei ce au văzut în presă ce s-a petrecut, și nu au avut nici o reacție?

Ce se întâmplă de fapt? Lipsa de democrație este atât de mare, abuzurile sunt atât de uzuale, lipsa de reacție a cetățenilor atât de firească, încât totul este o obișnuință, ceva ”natural”, și nu mai poate fi sesizată. Păi să se fi întâmplat oriunde în vest așa ceva, și oricând, și nu neapărat în campanie electorală și în fața sediului de campanie al președintelui, de față cu toate televiziunile.

Jandarmi sau polițai care să spună unui cetățean liber, care are o atitudine civică, vorbe de genul ”du-te băi nespălatule la muncă”, arată primitivismul democrației noastre. Și mă bucur nespus că am ajutat și eu un pic la trezirea conștiinței civice a românilor.

Faptul că un cetățean are barbă și păr mare, și ”nu e îmbrăcat la patru ace”, și nu e băgat în seamă, deși are o atitudine apreciată de mulți, arată că, de fapt, cetățenii ”care contează” sunt doar cei cu bani, bine îmbrăcați, siliconați și parfumați. Ceilalți sunt ”și alții”, și nu au nici o importanță, nici măcar nu sunt numărați. D-aia mi-am spus eu ”un singur vot” la început. Am spus că ”pentru ei sunt un număr și nu un om”. Pentru că ei, și nu numai (aș putea spune chiar că majoritatea dintre noi), habar nu au ce înseamnă un om. Câtă dreptate avea Nastratin când chemat la masă și pus în fruntea mesei, a băgat hainele în ciorbă spunând ”luați și mâncați; că voi ați fost puse în capul mesei, nu eu”. Ce ar fi fost dacă nu aș fi avut atâtea facultăți? Probabil că mă duceau de mult ”la spital”.

În iarnă chiar am vrut să fac un gest de protest în fața unei atât de mari discriminări, și să-mi ard costumul de haine cel mai bun, în piață. Dar nu a venit încă timpul …

”Egalitatea de șanse” e doar o vorbă, nici prin cap nu ne trece. Este evident pentru noi toți că ”doar cine are părinți bogați” au șanse, restul … Iar dacă sunt total săraci, dintre cei ce nici pâine nu au în fiecare zi … Ne facem că plouă.

Concluzia este că politizarea instituțiilor publice a devenit o boală care e pe cale să omoare democrația. De fapt aproape că a și omorât-o, la referendum. Totuși, la referendum și după, Dumnezeu ne-a făcut să devenim conștienți cu toții ce înseamnă ceea ce până acum erau doar niște cuvinte: politizarea instituțiilor.

Soluția este doar instaurarea democrației autentice, ceea ce presupune cultură politică, care se bazează pe cultură. Educația este deci esența soluției. Oamenii devin atunci conștienți că trebuie să ia atitudine oricând există derapaje de la democrație. Și atunci forțează instituțiile să funcționeze corect, să sesizeze rapid și să corecteze abuzurile și derapajele.

România se trezește!

Comentarii
  1. Marian spune:

    Domnule ,sunt de acord cu dumneata.Doar ca faci o mare confuzie ! Politia Locala este formata din slugile primarului.Politia Romana si Jandarmeria Romana sunt alte institutii.
    De dragul adevarului,numiti corect slugile care v-au incatusat.SI mai e ceva.Nu parchetul Militar se ocupa de abuzurile facute de ei,ci Parchetul de pe langa Judecatoria de care apartineti.

    • unsingurvot spune:

      da, de data asta m-a încătușat Poliția Locală, aveți dreptate
      la ”garaj” însă, m-au îndubat cu forța jandarmeria română, pentru o faptă ilegală, care după ce le-am făcut plângeri penale jandarmilor, a devenit legală

  2. SE POATE SPUNE ADEVARUL ?? spune:

    1.MOTIVUL: Refuz de legitimare(relatarea datelor personale) CONTRAVENTIE.
    L61/91 R Art.31) refuzul unei persoane de a da relatii pentru stabilirea identitatii sale, de a se legitima cu actul de identitate sau de a se prezenta la sediul politiei, la cererea ori la invitatia justificata a organelor de urmarire penala sau de mentinere a ordinii publice, aflate in exercitarea atributiilor de serviciu.
    2.PROCEDURA: Conf. L155/2010 si HGR1332/2010 Politistii locali pot conduce pentru identificarea si lamurirea situatiei unei persoane la unitatile sale teritorial administrative pentru o perioada de 12 ore.
    3.Referitor la speta cu acuzatia de fapta antisociala-CONTRAVENTIE-Nu politistul local trebuie sa faca dovada ca dumneavoastra ati comis o fapta antisociala, respectiv urinarea pe treptele unei institutii publice-RECLAMANTUL si MARTORUL sunt cei ce trebuie sa demonstreze in instanta acest fapt, agentul constatator a raspuns unei sesizari(telefonice, prin dispecerat, directe a unui cetatean)
    4. Conducerea duneavoastra in autospeciala de serviciu in catuse este motivata de impotrivirea dumneavoastra de a fi condus la unitatea de Politie locala/statala sau Jandarmerie.
    GRESEALA dumneavoastra a fost ca nu v-ati legitimat si nu ati respectat indicatiile organelor de ordine publica indiferent care sunt acestea.
    @Marian si Panaitilor indiferent ca sunt Locali/Nationali cu urarea Semper Fi !
    In rest, domnule protestatar, va doresc sanatate si succes in demersurile dumneavoastra.Daca chiar credeti in ceea ce faceti, doar ca…RESPECTATI LEGILE si INSTITUTIILE STATULUI! Asa este democratic si civilizat.

    • unsingurvot spune:

      mulțumesc pentru sfat domnule ”SE POATE SPUNE ADEVARUL ??”
      asta este primul adevăr pe care îl spuneți: numele dvs.
      1. ”… la cererea justificată …”. Foarte interesant acest cuvânt: „justificat”. Atâta ceream și eu, justificarea legitimării, ”de ce”. N-am primit încă răspuns…
      restul decurge din 1.
      Cât despre respectul legilor și a instituțiilor statului, suntem de acord. Libertatea de mișcare, de opinie, de conștiință, sunt înscrise în Constituție. Oare instituțiile de care vorbiți nu sunt cele care trebuie să ne apere aceste drepturi fundamentale, și nu să ni le fure?

      • SE POATE SPUNE ADEVARUL ?? spune:

        Stimate domn, totul se putea evita printr-un singur gest-Prezentarea documentului de identitate !
        Sunteti un om educat, cunoasteti legislatia tarii, trebuie sa va supuneti ca orice cetatean de rand, legea nu face exceptie de situatie.
        Daca domnii politisti locali au o sesizare indiferent ca este telefonica, directa, in format electronic, au obligatia sa mearga la fata locului iar prima procedura este sa legitimize persoana prin actul de identitate respectiv cnp si alte date de identificare prin care pot justifica procedura, nu porecla, numele mic din auzite samd.
        Inteleg situatia critica si presiunea psihica in care va aflati dar trebuia sa respectati acei oameni imbracti in uniforma statului imputerniciti sa exercite autoritatea statului.In situatia in care dumneavoastra considerati ca v-au legitimat nefondat, abuziv trebuia sa urmati calea legala ca orice cetatean din acesta tara, depuneati plangere, contestatie, intampinare dar totul legal. Nu ati facut altceva decat sa lasati impresia ca ii provocati si nu doriti sa respectati legile tarii precum orice cetatean.

        Seara buna !

    • unsingurvot spune:

      SE POATE SPUNE ADEVARUL ??
      de ce am impresia că ești avocatul/juristul primăriei Roman?
      poate că prea ”te strofoci” să-mi dovedești că ”au acționat corect”. Dacă este așa, atunci primarul poate sta liniștit. Dacă nu, mai bine ascultă de sfaturile mele gratuite.
      oricum, ne vedem la tribunal. Acolo poți să susți ”ideile” primarului în liniște.
      Dar nu uita: minciuna are picioare scurte 🙂

      • SE POATE SPUNE ADEVARUL ?? spune:

        Domnule Avramuta, nu sunt juristul nimanui si nu apar pe nimeni, nici macar nu sunt din acea localitate, dar… spiritul dreptatii nu ne permite sa acceptam demascarea abuzurilor institutiilor statului prin acceptarea presiunilor, provocarilor si atacurilor asupra institutiilor statului cu alte nedreptati din partea celor ce le reclama. Am intrat in comunicare cu dumneavoastra tocmai pentru ca-mi pareti un om cu demnitate si apreciez puterea si indarjirea cu care va aparati initiativele dumneavoastra, dar nu puteti deveni un justitiar suprem.Daca democratic statul roman accepta demonstratii, mitinguri, greve totul este o.k. in schimb acestea trebuiesc anuntate, autorizate pentru a se desfasura intr-un cadru legal.Este dreptul dumneavoastra sa-i actionati in judecata pe cei ce v-au interceptat doar ca nici macar instanta nu poate trece peste faptul ca dumneavoastra ati refuzat sa va legitimati unor organe de ordine, ba chiar aveati o atitudine sfidatoare cand dumneavoastra le-ati cerut sa se justifice ei.
        Eu am rezumat totul la acest fapt CHIAR ERA GREU sa prezentati un document ?
        Intrebarea a fust usor retorica si nu doresc un raspuns, am sa inchei aici dialogul cu dumneavoastra nu inainte de a va dori sanatate si success in demersurile dumneavoastra.

  3. ionel spune:

    avramuta daca romania era stat mafiot erai lichidat demult ,dar tu tai frunza la caini cu steagul in brate de 1 an si nu ai patit numic,asa ca esti bolnav inchipuit sau probabil te uiti prea mult la antenele lui felix motanul si te-ai contaminat.

    • unde am mai văzut răspunsul ăsta?
      ”dacă serviciile s-ar implica în plitică, Crin Antonescu nu ar fi ajuns aici!” – sunt vorbele lui MRU, fostul șef al securității băsiste 🙂

  4. ionel spune:

    si inca ceva,s-a inventat hands free pentru vb la volan .
    daca aveai copii in masina sau alte persoane??esti un iresponsabil ,nu il mai invoca pe dzeu pt prostia si neatentia ta ca devii si mai penibil.

  5. […] Update 27 nov 2012: Stegarul Dac luptă democratic pentru a-i trezi pe romaşcani la realitate, pentru a nu o vota pe Udrea, şi este răsplătit cu declaraţii mincinoase ale primarului, cu amenzi şi drumuri pe la secţiile de poliţie. Detalii AICI. De-ar fi şi în Roman nişte oameni de bună credinţă care să nu stea ca nişte momâi, ca nişte mămăligi în timp ce Udrea prosteşte proştii de acolo…ar fi bine… Citiţi şi varianta Stegarului Dac (în care am de o mie de ori mai multă încredere decât poliţia lu’ peşte prăjit de la Roman, şi decât primarul PDList din Roman), la el pe blog, aici: Este România stat mafiot? […]

Lasă un răspuns

