Luceafarul (varianta 2011)

Posted: 18 Ianuarie 2012 by unsingurvot, samuraiul dac, stegarul dac in Uncategorized
Etichete:, ,

A fost odată, ca în basm

N-ar mai fi niciodată –

Pe un tărâm în plin marasm

Un împărat şi tată

A două fete – cum să spui –  

Crescute la ferestre

Unde pândeau vaporul lui

Aducător de zestre

Că toată tinereţea sa

În pribegii navale

Cărase tone de cafea

Blugi şi ţigări „nasoale”

  Doar erau două la părinţi

Şi nu prea frumuşele

Fără succesuri mari la prinţi

Baroni ori beizadele

  Dar se mandreau cu tatăl lor

Ce bea whisky cu litrul

Şi se visa un jucător

Cu fluier de arbitru

De-atât cărat din port in port

S-aducă de detoate

Fu uns ministru de transport

In câteva mandate

  Avea tupeu, ambâţ, nărav

Ştia cum să vrăjească

Şi fu ales chiar pârcălab

La curtea-mpărătească

 Pe unde-a fost el – port ori post

A strâns pe îndelete

Ca să le facă-n viată-un rost

Iubitelor lui fete

 Veni-ntr-o zi un chitarist

Luă fata cea mare

Dar, vai, spectacolul fu trist ;

Divorţ şi partajare

C-avură-nspre aeroport

Viloi de la tataia

Dar l-au schimbat, tot către Nord

C-o casă-n Mogoşoaia

  Cum au facut şi ce au dres

Când fu de partajară

Cine cu ce s-o fi ales

Nu a ştiut o ţară

Cert e ca fata de-mpărat

Fără de soţ rămasă

Îşi cumpără, cumva pe blat

O şi mai scumpă casă…

În timpul ăsta, sora sa

Mezina, cum se zice

În cercuri largi se afirma

Fiţoasă şi ferice

Trecu prin şcoli de pe la noi

Şi chiar urmă prin State

Un curs intens de… piţi-goi

De-i zice facultate

  Dar mult mai multe a-nvăţat

Prin baruri şi locante

Cu prinţi ieşiţi la agăţat

Modele – aspirante

Era a doua la părinţi

Mezina cea cu ţeluri

Dar a urcat, strângând din dinţi,

În topul de modeluri

Şi chiar cu bâlbe pe platou

Trup zvelt, CV subţire

A strâns un roi în jurul său

De stele-n devenire

Aşa ajuns-au la-mpărat

Roberta şi Alina

De care-apoi s-au ataşat

Monica şi Sulfina…

Acestea  s-au lipit de el

Ca marca de scrisoare

Iar pe cea mică la Bruxelles

Au   uns-o, cu fanfare.

El, jucător de Tabinet

Şeptic şi Licitaţii

Puse-ntr-o zi, în cabinet,

De-un Poker, cu confraţii

Cu patru dame-n mână sta

Şi ar mai fi vrut una

– Chintarul îl ademenea

Şi-l îmboldea Fortuna –

Se ridică incetişor

Cu cărţile în mână

Veni la geam şi, visător,

Privi mâhnit la lună

Mai apoi prinse a scruta

Cea boltă instelată

Pe care-odată-i se-arăta

O stea cu chip de fată

  Avea un trup parcă sculptat

Păr aburind reflexii

Gură ce-ndeamnă la păcat

Sâni împliniţi şi sexy

Şi tot privind-o-ngândurat

Se-aprinde-odată flama

La pieptu-i de matroz umblat

Să cadă, dragă, dama

– Hai, vino-n cărti, râvnită stea

Prelinge-te pe masă

Că potu-i mare, scumpa mea

Şi jindul mă apasă

De vrei aievea să exişti

Coboară dintre stele

Dă-i dracului de pesedişti

Fii mir inimii mele

Într-un iatac municipal

Trăi-vom altă eră

Mie, Primarul General,

Să-mi fii consilieră

(Şi mai şopti, pierdut la geam

Cu ochii către astră)

Aş da o ţară sa te am

În Alianţa noastră

Iar ea, din cercul ei bengos

Răspunde-aşa, mieroasă

– Aş da o fugă până jos

Dar am cocoş acasă

Şi, vai, ce trist bietu-mi călcău

Mai cu-cu-ri-g-grăieşte

C-un mameluc din staff-ul tău

Dosaru-i frunzăreşte

  – Hai, luminează-mă-n amurg

Şi fă-ţi itinerarul

Cu forţa mea de brand-de-burg

Am să-i închid dosarul

Nu-s stele-n cer cât promitea

Blagoslovit cu flama

Doar ce s-a-ntors la masa sa

Că-i şi pică, zău, dama

– Cinstire Ţie Demiurg

Că mi-ai adus dameza

Sunt cel mai cool bărbat din burg

Şi simt că-mi creşte  freza

Iar răpitoarea-i glăsuia

Privind din cărţi complice

– Dubleaza potul – ţara ta

Va fi tărâm ferice

– Cadâna mea, de când te-aştept

(Îi zice-atunci Înaltul)

Rămâi aici, la al meu piept

Să netezim asfaltul

Să mă îmbăt de Scoţian

Sorbit din a ta gură

Iar un taraf teleormănean

Să cânte  pe bordură

Că am şi eu damblaua mea

Sa ne trăim, dar, bine –

N-am mai vândut demult cafea

Dar azi mă  vand  pe tine

Şi, zău, al dracului să fiu

De n-om trăi regeşte

Mă dărui ţie, monstru viu,

Curat – marinăreşte…

  Aşa fu  potul  adunat

De a aflat tot statul

Dar el ajunse Împărat

Vrăjind  electoratul

Ce l-a crezut un dregator

Cu har, virtuţi şi vicii

Braţ al umilului popor

Tronând peste Servicii

Peste Parchet şi DNA

Justiţie, Armată…

Ei, bine, el le iriza

Cu astra adorată

– O, steaua mea de căpătâi

(Îi declama adese)

Gândirea ta perversă îi

Că e pe interese

Dar nu-i nimic, acelaşi fler

Mă mână şi pe mine

Îţi dau pe mâini un minister

Şi fonduri – nu puţine

Ci mai coboară-n jos, încet

Alunecând spre bază

Aici, la mine-n cabinet

Chelia-mi luminează

Iar ea, de sus, din firma sa

De spaţii de parcare

Din când în când se cobora

Să pună de-o   plimbare

Pân-au luat-o la-ntrebări

In Parlament, ghiolbanii :

La Ministerul de Plimbări

Prea se jongla cu banii

Că răsuflase-acel mister

De se iscase drama

Se ticluise-un minister

Ca să se   plimbe dama

Cu un buget de emirat

Ce-şi vântură petrolul

Să aibă Marele Umblat

Din ce-şi plăti  obolul

Pentru naveta astrei lui

Pe căile lactee

Azi la Paris , mâine-n Vaslui

Azi star, mâine femeie

Prin iarmaroace, la serbări

Cu presa după sine

Să vadă  bietii electori

Cum se trăieşte bine

Cu mici, cu beri, miei la proţap

Şi dansuri  populare –

S-a dat turismul peste cap

De-atâta promovare

Veniţi la noi, dragi călători

În mândrul < Land of Choice >

Căci brandul scumpei noastre ţări

Cârnaţii de Pleşcoi îs

Vai, Demiurgule, ne-ai dat

Atâta jale-n casă

C-un împărat prea inflamat

De-o astră prea focoasă

Fie-Ţi, dar, milă de-un popor

Ce ţi-a-nălţat biserici

Ia, Doamne, de prin preajma lor

Aceşti eroi himerici !

Comentarii
  1. Valentin G. spune:

    Mda…emblematic pentru romani, dar cati mai recunosc ?…
    Am fost vanduti cu tot cu ce aveam mai de pret, din punct de vedere romanesc, ne-au luat pana si limba, dar momentan nu se simte si cand lumea o sa observe acest dezastru, o sa fie prea tarziu.
    Nepotii mei nu o sa cunoasca limba romana, sau poate ca o sa foloseasca ceva abstract si groasnic la auz, despre traditii nici nu mai trebuie sa amintesc, pentru ca se stie… ce si cat nu se mai stie. Acum serbam cu mare bucurie traditii fara nici o cultura, dar cel mai grav este ca, unii…. dar sunt destui, prefera sa ingenuncheze in fata altor culturi, calcand in picioare adevarata lor valoare.
    Pacat !

  2. Valentin G. spune:

    Seara trecuta, la mitingul din Piata Universitatii, l-am intalnit pe dl. Niels Schnecker si l-am rugat sa-mi spuna care este secretul inscrisurilor anglosaxone, care au aparut de ceva vreme, pe toate posturile tv si mi-a raspuns zambind: „Credeti ca asta este problema urgenta care trebuie rezolvata ?”.
    NU stiu ce credeti voi, dar eu cred ca si asta este o problema si una dintre cele mai urgente care trebuie rezolvata. De ce ? Pentru ca cei impotriva carora manifest de cateva zile in piata, in frig, cu niste apa si un covrig, au vandut tara din toate incheieturile, nu mai avem nimic romanesc si principalii cumparatori, din pacate, nu sunt romani si cred ca pentru acestia trebuie sa cunoastem foarte bine sa le vorbim limba ca sa se poata descurca mai bine cu noi si asta nu a fost suficient, pentru ca am ajuns sa ne uitam propriile noastre culturi, traditii, cutume si am primit in schimb serbari comerciale pe care romanii au inceput sa le respecte ca pe propriile lor traditii.
    Nepotii mei nu o sa mai vorbeasca limba romana si asta ma doare, cat despre traditiile romanesti, nu mai spun nimic, pentru ca deja nu mai sunt cunoscute si slava domnului, suntem una dintre tarile cu cele mai multe traditii dar au disparut treptat.
    Cine credeti ca este vinovat pentru toate aceste pierderi ?
    Un presedinte se poate schimba, dar cultura unui popor, care reprezinta identitatea acestuia, odata pierduta nu se mai poate recastiga.
    Deci, cred ca si protectia limbii romane si promovarea traditiilor romanesti, este un punct important pentru care trebuie sa-l protestam impotriva celor care le-au distrus si sunt acum la putere.
    Un „Breaking News” sau „Live” sau „WE LOVE TO ENTERTAIN YOU„, nu ma face sa cred ca traiesc la mine in tara cu capul sus si mandru ca sunt roman, mai degraba imi atrage atentia ca trebuie sa ingenunchem in fata celor care au platit pentru tot ce am pierdut si inca mai este de vandut si de cumparat.
    In urma cu ceva timp, am trimis o scrisoare catre CNA si i-am intrebat de ce permite acest lucru si nu intervine impotriva distrugerii limbii romane, pentru ca au toata puterea la dispozitie si am primit raspuns ca este firesc sa fie asa, pentru ca numarul celor care vizioneaza respectivele posturi tv, sunt vorbitori de limba engleza, dar textele sunt pe toate posturile tv., textele respective exista chiar si pe postul care se intituleaza „Televiziunea Poporului”, de parca au primit dispozitie sa se incadreze intr-un anumit tipar si ma intreb daca nu cumva este normal sa fie asa, ma intreb daca nu cumva „Televiziunea Poporului” nu este a poporului roman, poate a altui popor… nu stiu, pentru ca nu am vazut nici macar o tentativa de drapel in somtuosul studio si atunci, este normal sa fie asa, dar eu nu vreau sa astept pana dispar si insemnele nationale si poate chiar si a drapelului.
    Am cautat pe net cum se scrie numele domnului Niels si am ajuns la pagina web http://niels.schnecker.ro si am realizat, doar dintr-o singura privire, ca defapt pentru domnia sa, protectia limbii romane si a traditiilor romanesti, nu reprezinta un factor major pentru care merita sa protestam. Site-ul respectiv are si un buton „Linkuri Utile”….. Poate ca reprezinta ceva „util” si eu nu sunt capabil sa inteleg, dar macar „Linkuri” sa fie „linck-uri”, sau si asta a devenit un cuvant romanesc ?
    Concluzia:
    De protestul din strada, care se desfasoara in peste 60 de orase, abia asteapta sa se foloseasca alte parti politice, cu alte strategii dar cu acelasi scop, VANZAREA TARII pentru restul ce a mai ramas.
    Singura solutie, este aparitia unui pardit politic nationalist, care sa lupte pentru identitatea noastra pe toate planurile, atat politic, cat si socio-cultural.
    Numai intr-un stat nationalist, se poate ajunge la un nivel de dezvoltare pe toate planurile, pentru ca noi, cei din aceasta mare familie, trebuie sa fim primii si cei mai importanti patroni, mai ales ca resurse avem destule si este pacat sa le dam, spre administrare, primilor participanti la licitatie, o licitatie care nici macar nu trebuie sa intre in discutie. Trebuie sa se stie ca nu avem nimic de vandut, totul este al nostru, dar trebuie sa invatam sa le administram si sa nu mai ingenunchem in fata celor care ne creaza iluzii oferindu-ne diverse favoruri de scurta durata pentru o pierdere definitiva.

  3. E Mircea spune:

    Nils Smeker are interese directe si numarabile.

Lasă un răspuns

